نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آثار معماری بزرگ مقیاس تحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
  • آسایش بصری ارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالن‌های مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]
  • آسایش حرارتی تعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستان‌های دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
  • آسیب‌پذیری مطالعۀ تطبیقی آسیب‌پذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
  • آموزش برخط عوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
  • آموزش خلاق وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • آموزش دانشگاهی بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • آموزش معماری وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • آموزش معماری عوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
  • آموزش معماری بررسی کاربرد روش‌های نظریۀ زمینه‌ای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
  • آنالیز هدانیک تحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]

ا

  • ارزیابی عملکردمحور تبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
  • ارزیابی منظر چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
  • اصل طراحی اصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
  • اطوار تاریخ معماری تبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
  • اقدام پژوهی بازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
  • اقلیم سرد بهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
  • الگوی انعطافپذیر ارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
  • انگیزش بازی اصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
  • ایوان بررسی کاربرد روش‌های نظریۀ زمینه‌ای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
  • اوربان تبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
  • اوربانیزاسیون تبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]

ب

  • بازتوانی بازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
  • بازسازی دگرگونی جبهۀ جنوبی عمارت دیوان خانۀ کریمخانی شیراز [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 103-122]
  • بافت مطالعۀ تطبیقی آسیب‌پذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
  • برنامة آموزشی بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • بلوار طاق بستان چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
  • بناهای آرامگاهی بررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازه‌ای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]

پ

  • پدافند غیرعامل مطالعۀ تطبیقی آسیب‌پذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]
  • پدیدة جزیرة حرارتی تأثیر ویژگی‌های هندسی عرصه‌های شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلان‌شهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
  • پروژه های شهری تحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]

ت

  • تاریخ معماری تبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
  • تاریخ معماریانه تبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
  • تاریخ نقد معماری نظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • تجربة زیسته تجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
  • تحقق پذیری تبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
  • تراکم واحد مسکونی واکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
  • ترشیز بررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
  • تغییر و دگرگونی دگرگونی جبهۀ جنوبی عمارت دیوان خانۀ کریمخانی شیراز [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 103-122]
  • تفرش بررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازه‌ای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
  • تفکر تأملی فرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
  • تفکیک ارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
  • تقلید دوسویه وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • تلگراف خانه دگرگونی جبهۀ جنوبی عمارت دیوان خانۀ کریمخانی شیراز [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 103-122]
  • تناسبات بررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازه‌ای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
  • تهی انتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
  • توانمندی استادکاران معماری سنتی اصفهان تحلیل ویژگی‌های هندسی فرمی در گونه‌شناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: مناره‌های منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]
  • توسعة اقتصاد شهری تحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]
  • توسعه ارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
  • تئوریهای نقد معماری نظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]

ح

  • حیاط مدرسه تعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستان‌های دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
  • حملۀ هوایی مطالعۀ تطبیقی آسیب‌پذیری بافت جدید و قدیمی شهر ارومیه در برابر حملات هوایی از منظر پدافند غیرعامل [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 97-112]

خ

  • خانه های تاریخی تجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
  • خیرگی ارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالن‌های مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]

د

  • دانشگاه هنر اسلامی تبریز تجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
  • دگرگونی معماری تحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
  • دمای خنثی تعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستان‌های دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
  • دمای سطح زمین تأثیر ویژگی‌های هندسی عرصه‌های شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلان‌شهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]

ر

  • ریخت شناسی شهری تأثیر ویژگی‌های هندسی عرصه‌های شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلان‌شهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
  • رضایتمندی از محیط مسکونی برنامه‌‌ریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایت‌‌مندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
  • روش تفاوت در تفاوتها تحلیل و ارزیابی تأثیر آثار معماری بزرگ مقیاس بر توسعۀ اقتصادی شهر بر مبنای آنالیز هدانیک و روش تفاوت در تفاوتها نمونۀ موردی: آثار معماری بزرگ مقیاس منطقۀ 9 شهر مشهد [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 63-80]

ز

  • زلزله بهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
  • زمینلرزه بهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]

س

  • سازگاری طبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
  • سبک یادگیری فرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
  • سبک زندگی تحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
  • سیتی تبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
  • سرپناه اقلیمی بهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
  • سرفصل دروس بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • سکونتگاه های روستایی بازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
  • سلجوقی بررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
  • سنگ آباد بازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]
  • سوانح طبیعی بهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]

ش

  • شاخص دمای معادل فیزیولوژیک تعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستان‌های دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
  • شهر اصفهان تعیین محدودۀ آسایش حرارتی در فضای باز دبستان‌های دخترانۀ شهر اصفهان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 43-58]
  • شهرک سپاهان شهر اصفهان واکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
  • شهرهای نفتی تحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]

ط

  • طبقهبندی طبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
  • طراحی خلاق وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • طرح درس بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • طرح های شهری تبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
  • طوفان شن بازتوانی سکونتگاه های روستایی پس از سانحۀ طوفان شن با استفاده از روش اقدام پژوهی مورد مطالعاتی: روستای سنگ آبادـ استان کرمان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 129-148]

ع

  • عرصة اقلیم محلی تأثیر ویژگی‌های هندسی عرصه‌های شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلان‌شهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
  • عرصة میانی اصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
  • عمارت دیوان خانة کریمخانی دگرگونی جبهۀ جنوبی عمارت دیوان خانۀ کریمخانی شیراز [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 103-122]

ف

  • فرایند انتقال طبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
  • فرایند شهری شدن تبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
  • فرایند طراحی فرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
  • فراوردههای طراحی فرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]
  • فرم بهینه سازی فرم پاسخگو برای سرپناه موقت پس از سانحه در اقلیم سرد نمونۀ موردی: کرمانشاه [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 81-102]
  • فیروزآباد بررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
  • فناوری ساخت مناره‌ها تحلیل ویژگی‌های هندسی فرمی در گونه‌شناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: مناره‌های منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]
  • فن تحلیل عرصه های تصمیم گیری برنامه‌‌ریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایت‌‌مندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]

ک

  • کارشناسی معماری بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • کارگاه طراحی وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • کارگاه مجازی طراحی عوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
  • کتابخانه ارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالن‌های مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]
  • کریستوفر الکساندر انتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
  • کرکسیون طراحی وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • کرمانشاه چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
  • کریمخان زند دگرگونی جبهۀ جنوبی عمارت دیوان خانۀ کریمخانی شیراز [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 103-122]
  • کیفیت محیط داخلی واکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
  • کیفیت محیط مسکونی برنامه‌‌ریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایت‌‌مندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
  • کمپانی بیپی تحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
  • کویدـ 19 عوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
  • کودک اصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]

گ

  • گنبد دوپوستة گسسته بررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازه‌ای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
  • گونه‌شناسی مناره‌های منفرد تحلیل ویژگی‌های هندسی فرمی در گونه‌شناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: مناره‌های منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]

م

  • مجتمع مسکونی اصول طراحی عرصۀ میانی مجتمع های مسکونی برای انگیزش بازی کودک [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 69-82]
  • مجتمع های مسکونی واکاوی رابطۀ تراکم واحد مسکونی و کیفیت محیط داخلی مجتمع های مسکونی (موردپژوهی: شهرک سپاهان شهر اصفهان) [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 53-68]
  • محتوای آموزش بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • مدارس معماری تجربۀ استفاده از خانه های تاریخی با کارکرد مدارس معماری از منظر تجربۀ زیستۀ دانشجویان مورد پژوهش: دانشگاه هنر اسلامی تبریز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 83-96]
  • مدرنیزاسیون تحلیل نقش شرکت نفتی بیپی در دگرگونی معماری و سبک زندگی در ایران [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 5-16]
  • مدل ارزشها و عوامل سازندة منظر (FVFL) چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
  • مراتب تهی انتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
  • مسکن معاصر ارزیابی میزان توسعه و تفکیک در انعطاف پذیری فضای داخلی مسکن آپارتمانی و واحدهای مسکونی مجاور مورد پژوهش: منطقۀ 2 تهران [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 33-51]
  • مسکن مهر پردیس برنامه‌‌ریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایت‌‌مندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
  • معلم و شاگرد وجوه تقلید دوسویۀ معلم و شاگرد در جلسۀ کُرکسیون طراحی معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 5-22]
  • معماری تبیین معانی تاریخ معماری از طریق بررسی نسبت مفردات لفظ آن [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 97-108]
  • معماری بررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
  • معماری انتظام بخشی مراتب تهی، برخاسته از بازخوانی اندیشۀ کریستوفر الکساندر [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 17-29]
  • مقیاس عملکردی طبقه بندی عناصر وابسته به مفهوم سازگاری در معماری بر اساس مقیاسهای عملکردی [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 15-32]
  • مناره بررسی و بازخوانی انتقادی کتیبه های منارۀ فیروزآباد ترشیز (بردسکن) و تاریخ گذاری بنا [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 149-162]
  • منظر شهری تاریخی (HUL) چارچوب ارزیابی منظر بلوارهای تاریخی بر اساس مدل FVFL در تطابق با مفهوم HUL موردپژوهی: بلوار طاق بستان (بلوار شهید شیرودی) کرمانشاه [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 83-110]
  • موضوع طراحی بررسی کاربرد روش‌های نظریۀ زمینه‌ای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]

ن

  • نرخ شهرنشینی تبیین مفهوم شهری شدن مبتنی بر تمایز سیتی و اوربان [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 49-62]
  • نظام سازهای بررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازه‌ای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
  • نظریة داده بنیاد تبیین چالش های تحقق پذیری طرح های شهری در ایران [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 111-128]
  • نظریة زمینه ای عوامل مؤثر بر آموزشِ برخطِ کارگاه طراحی معماری مطالعۀ موردی دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در دورۀ شیوع کوید ـ ۱۹ [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 61-82]
  • نظریة نقد معماری نظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • نظریۀ زمینه‌ای بررسی کاربرد روش‌های نظریۀ زمینه‌ای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
  • نقد معماری نظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • نقدِ نقد معماری نظریه های اصلی نقد معماری در مغرب زمین: سیر تاریخی از سدۀ نوزدهم تا امروز [دوره 31، شماره 1، 1400، صفحه 5-14]
  • نور روز ارزیابی کمیت و کیفیت نور در سالن‌های مطالعه و عرضۀ راهکارهای اصلاحی نمونۀ موردی: کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی [دوره 31، شماره 4، 1400، صفحه 31-48]

و

  • وجوه بررسی کاربرد روش‌های نظریۀ زمینه‌ای برای فهم وجوه موضوع طراحی، در آموزش معماری نمونۀ موردی: فهم فضای ایوان [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 5-20]
  • ویژگی‌های هندسی تحلیل ویژگی‌های هندسی فرمی در گونه‌شناسی و فناوری ساخت بناهای بلندمرتبۀ استان اصفهان نمونۀ مطالعاتی: مناره‌های منفرد [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 113-128]

ه

  • هدف آموزش بررسی تطبیقی برنامۀ آموزشی دورۀ کارشناسی معماری در ایران با شش دانشگاه برتر جهان [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 39-60]
  • هسا برنامه‌‌ریزی فضایی ارتقای کیفیت محیط مسکونی مبتنی بر نتایج ارزیابی رضایت‌‌مندی ساکنان مورد پژوهش: مسکن مهر شهر جدید پردیس [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 79-96]
  • هندسة پنهان بررسی هندسه و تناسبات و ارتباط آن با نظام سازه‌ای بناهای دارای گنبد دوپوستۀ گسسته در منطقۀ تفرش [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 21-42]
  • هندسة محیط ساخته شده تأثیر ویژگی‌های هندسی عرصه‌های شهری بر دمای سطح زمین نمونۀ موردی: کلان‌شهر تهران [دوره 31، شماره 3، 1400، صفحه 59-78]
  • هنرجویان معماری فرایند طراحی: از ایده تا عرضه بر اساس تفکر تأملی و سبکهای یادگیری در هنرجویان معماری [دوره 31، شماره 2، 1400، صفحه 23-38]